افسانه های زیادی در مورد ایمنی خودروهای برقی وجود دارد. حقیقت این است که فناوریهای پیشرفته آنها را به اندازه خودروهای معمولی برای استفاده روزمره ایمن میسازد.
خطر آتش سوزی در خودروهای برقی به اندازه خودروهای با موتورهای احتراق داخلی کم است.
هیچ خطری در رابطه با شارژ در باران، استفاده از کارواش یا حتی در صورت آبگرفتگی خودروی iV وجود ندارد. تمام قطعات الکتریکی به طور کامل محافظت می شوند تا ایمنی کامل را تضمین کنند.
بله، خودروهای برقی از سیستم های ولتاژ بالا استفاده می کنند. با این حال، فناوریهای مدرن به گونهای طراحی شدهاند که هیچ خطری برای شوک الکتریکی در هنگام رانندگی یا شارژ مجدد نداشته باشند.
همه نشانگرهای مهم خودروی iV، مانند دمای باتری، وضعیت شارژ و سایر سیستمها، برای اطمینان از حداکثر ایمنی به طور مداوم کنترل میشوند.
مهندسان ما توجه ویژه ای به جلوگیری از بارگذاری بیش از حد واحد ذخیره انرژی دارند. فناوری پیشرفته ایمنی خطر اضافه بار الکتریکی یا حرارتی را به حداقل می رساند.
چرخه عمر ایده آل باتری چهار مرحله دارد: تولید، استفاده در ماشین، عمر دوم و بازیافت.
1- تولید
2- استفاده در خودرو
3- عمر دوم (استفاده مجدد)
اشکودا باتری های استفاده شده در خودروهای خود را به مدت 8 سال یا 160 هزار کیلومتر تضمین می کند. در خودروهای Enyaq iV و Enyaq coupe iV ظرفیت باتری تضمین شده است و در صورت نقص فنی تعمیر بصورت کاملاً رایگان انجام می شود.
باتریهای ماشینهای الکتریکی ما به گونهای طراحی شدهاند که بادوام باشند و تا حد امکان دوام بیاورند. اما شما همچنین می توانید نقش خود را در اطمینان از دوام باتری های iV خود تا حد امکان انجام دهید. برای خواندن چند نکته اساسی روی لینک زیر کلیک کنید.
باتریهای لیتیوم یونی میتوانند با دورههای شارژ کوتاه مکرر مقابله کنند. در واقع شارژ مکرر فرض می شود، بنابراین باتری ها به گونه ای ساخته شده اند که حتی شارژ مکرر نیز تاثیر محسوسی بر وضعیت آنها ندارد.
تنها در صورتی که به سفر طولانی تری می روید، باید باتری خود را تا 100 درصد شارژ کنید. سطح شارژ ایده آل باتری بین 20 تا 80 درصد است. بنابراین، برای استفاده روزانه، به شما توصیه می شود که ماشین خود را بیش از 80٪ شارژ نکنید.
استفاده از شارژ سریع یک راه عالی برای شارژ سریع ماشین شما در حال حرکت است. با این حال، از آنجایی که این می تواند به باتری فشار وارد کند، بهتر است از این روش شارژ بیش از حد استفاده نکنید.
اگر میدانید که برای مدتی از خودروی الکتریکی خود استفاده نمیکنید، بهتر است آن را به برق متصل کنید و حداکثر شارژ را روی بیش از ۸۰ درصد تنظیم کنید. سپس خودرو میتواند به تنهایی سطح شارژ بهینه را حفظ کند و در عین حال از باتری مراقبت کند تا آن را در حالت خوب نگه دارد.
متاسفانه تصادفات اتفاق می افتد. با این حال، ما با خودروهای iV خود قصد داریم حداکثر ایمنی را هم برای همه سرنشینان خودروهای الکتریکی خود و هم برای سایر افراد در جاده تضمین کنیم.
در صورت برخورد، قطعات الکتریکی در خودروهای آی وی ما به طور خودکار در چند میلی ثانیه از باتری جدا می شوند.
ENYAQ iV بالاترین امتیاز پنج ستاره را در تست مرجع Euro NCAP برای ایمنی تصادف دریافت کرد.
باتری های ماشین iV ما عایق بندی شده و در قسمت زیرین خودرو قرار می گیرند، جایی که به خوبی محافظت می شوند.
ŠKODA از آموزش های ویژه ای برای آتش نشانان پشتیبانی می کند و اطلاعات و برگه های داده های نجات را برای کمک به آنها برای مقابله با خودروهای الکتریکی آسیب دیده ارائه می دهد.
از آنجایی که باتری در زیر بدنه خودرو قرار می گیرد، بسته باتری حتی پس از تغییر شکل بدنه سالم می ماند.
از آنجایی که باتری در هنگام برخورد به طور خودکار قطع می شود، مسافران و سایر افراد (مانند نیروهای امدادی) از شوک الکتریکی محافظت می شوند.
اطلاعات بیشتر در مورد خودروهای الکتریکی ما را می توانید در صفحه اصلی eMobility ما بیابید.